Koolitused

Suhtlemistreeningud

Oma teadete edastamiseks ja vastuvõtmiseks kasutavad inimesed tavaliselt verbaalseid ja mitteverbaalseid suhtlemisvahendeid. Igapäevases elus neid sageli ei teadvustata. On isegi kindlaks tehtud, et igapäevases suhtluses antakse kuni 90% edasi mitteverbaalsel teel – miimika, intonatsioon, häälitsused, poosid, kehaliigutused jne. Suhtlemisvahendite kirjeldamine aitab mõista, kui nüansirikkad on inimestevahelised kontaktid ning kui suur osa võib olla silmsidemel või liigutusel.

Ka sõnadel on meile väga erinev mõju, kuna kogemused on inimestel erinevad. Me võime rääkida küll ühte keelt (eesti, vene, inglise, hiina jne) aga psühholoogilises mõttes räägime ikka erinevat keelt. Näiteks öeldes sõna koer võib ühele inimesele silme ette ilmuda madal must lühikarvaline, teisele jälle kõrge valge pika karvaga neljajalgne sõber. Ja ikka seetõttu, et meie kogemused on erinevad.

See oli lihtne näide aga abstraktsete sõnade puhul see taju on veelgi erinevam. Kuidas saavutada hea kontakt ka inimesega kellega meil on erinevad „maailmad“ milles elame. Ja ikkagi juhtub ka seda aeg-ajalt, et me ei mõista teineteist ja käivituvad kaitsereaktsioonid. Mida siis teha sellisel juhul, kuidas aktsepteerida teist inimest enda vastas teistsuguse arvamuse ja seisukohaga. Meie suhtlemistreeningul me keskendumegi sellele, kuidas leida ka endast erinevate inimestega ühist keelt ja mida teha ka siis kui suhtlemine ei lähe nii ladusalt kui ootaks. Samuti vaatame mida teha siis kui olukord on lausa teravaks läinud. Mida endast erinevamate inimestega me suhelda oskame seda kergem on meil nii igapäeva kui ka tööelus hakkama saada.

Läheneme igale sihtgrupile nende ettevõtte spetsiifikast lähtudes. Kuna kitsaskohad võivad olla väga erinevad organisatsiooniti, siis eelneb koolituste planeerimisel alati põhjalik eeltöö ja ettevalmistus tellijaga teemade täpsustamiseks.

Registreeri / küsi pakkumist

Sulle võib huvi pakkuda ka: