Uudised

Mihkel Suurkaev: Mure Eesti juhi pärast

IMG_1551Kuidas olla parem juht? Küsimus, mida peaks esitama iga juht endale igapäevaselt. Aga alustame algusest – keda hoiab hea juht? Hea juht on ettevõtte saadik, ta armastab enda inimesi ja töötajaid ning püüab võimalikult palju hoida klienti. Ideaalne juht suudab hallata kõike kolme koostöös, paratamatult keegi vahel kaotab, kuid kuniks juht teab, mida tähendab kellegi jaoks võitmine on kõik hästi.

Tänane postitus on pühendatud enda töötajate hoidmisele, ehk siis kuidas olla parem juht enda töötajatele? Kui palju Sina reaalselt oled selle peale mõelnud? Unusta hetkeks laused: “me peame saama selle kuu eesmärgi täis”; “meie ettevõtte näitajad on võrreldes eelmise aasta sama ajaga langenud 4%”. Võta ennast kokku ja mõtle hetkeks – kuidas olla parem juht enda töötajatele. Võib-olla selles peitub ka vastus eelnevalt püstitatud lausetele.

Tänapäeva juhid kalduvad mõtlema, et kuidas töötajad neile kasulikud saavad olla, mentorid seevastu jälle, et kuidas nemad saavad menteele kasulikud olla. Väga head juhid ongi tegelikult mentorid, aga seda nende endi teadmata. Kui me oleme mentorid, mõtleme me selle peale, olles aga juhi rollis, tuleb see kas loomikult või on tegemist õpitud oskusega. Õpitud oskusega seevastu vaid juhul, kui juht on õppimisrajal töötades välja tehnikat, kuidas olla parem juht enda töötajatele.

Juhid – mõelge hetkeks, et kuidas saate Teie olla kasulikud enda töötajatele? Töötajad tunnevad läbi selle ennast enam väärtustatuna ning tõenäoliselt suudab ta tuua ettevõttele läbi selle ka rohkem väärtust. Tänapäeva töötaja ei ole enam hüpiknukk, kes teeb iga sõna järgi täpselt mida talle öeldakse, vaid ta peab nägema enda kasu kõiges ning selle lükkega Te ka pakute seda talle.