Uudised

Inspireeriv intervjuu parima teenindaja konkursside kaaskorraldaja Ketlyn Villemiga

Ketlyn Villem on Tartu, Tallinna ja Eesti Parima Teenindaja konkursside kaaskorraldaja. Tema karjäär teenindusvaldkonnas sai alguse juba eelmisel sajandil.

Konkurssidel osalemisest on ette näidata Tartu Parim Teenindaja 3. koht ja Eesti Parim Teenindaja 2. koht 2007. aastal; 2008. aastal valiti Ketlyn Tartus ja ka Eestis aasta Parimaks Teenindajaks.

“Sain kohe aru, et mulle väga meeldib minu amet!”

Teenindajaks ma tegelikult „sattusin“- olin töötu ja aasta oli 1998. Tartus avati esimene suurem kaubanduskeskus – Hansakeskus, kus parfümeeriapoodi asus pidama minu isa hea sõber. Isa arvas, et teenindaja koht parfümeerialetis on mulle sobiv koht küll. Nii ma siis avastasin end ühel 1998. aasta sügishommikul oma esimeselt päris töökohalt. Sain kohe aru, et mulle väga meeldib minu amet!

Tundsin end igati mõnusalt ja mugavalt, oli tunne – olen loodud seda tööd tegema! Parfümeeriat ja kosmeetikat müüsin ma kokku pea 5 aastat. Minu töökaaslased olid juba tõelised teenindusveteranid, kes olid karastunud nõukogudeaegses kaubanduses. Olen väga tänulik, et sain koos töötada nii armaste ja toredate inimestega.

Kui nüüd siit edasi minna, siis 14 aasta jooksul on olnud mitmeid erinevaid töökohti ja teenindusasutusi, suuremaid ja väiksemaid. Kõigis neis ametis on olnud minu jaoks kõige tähtsam minu enda ja klientide heaolu.

Täna olen ma tegev päris mitmel rindel. Elus esimest korda olen saanud töötava emana võimaluse teha tööd osalise koormusega. Teenindan kliente Baltikumi suurimas Teaduskeskuses – Ahhaa Keskuses Tartus. Lisaks sellele toimetan juba teist aastat koos Kaia Tammekändiga Parimate Teenindajate konkursside korraldamise juures. Oma loomingulise poole lasen lendu erinevaid käsitsi valmistatud ehteid ja aksessuaare valmistades.

Mida olulist on konkursil osalemine Sulle andnud? Mida sellest õppisid?

2007. aastal istusin Vanemuise Kontserdimajas Tartu Heateeninduse Päeval, kui Urmas Kõiv kutsus kõiki Tartu teenindajaid osalema Tartu Parima Teenindaja konkursil. Päev oli olnud meeleolukas ja enesetunne oli kuidagi ülev, seega otsustasin et proovin ka.

Sellest “proovimisest” on ette näidata Tartu Parim Teenindaja 3. koht ja Eesti Parim Teenindaja 2. koht. Järgmisel aastal (2008) aastal läksin konkursile kindla sooviga võita esimene koht! Ettevalmistus oli sel korral väga hea ja eelmise korra kogemusest olin üht-teist õppinud. 2008. aastal valiti mind Tartus ja ka Eestis aasta Parimaks Teenindajaks.

Parima Teenindaja konkursil osalemine on andnud mulle tohutult palju.  Alles täna hakkan ma aru saama, mis kõik on sellest välja koorumas. Ma olen täna selle konkursi korraldamisega ametis just sellepärast, et võtsin konkursist osa. See meeldis mulle ja ma julgesin unistada – tahan ka midagi sellist teha. Kindlasti on osalemine konkursil andnud tunde, et teenindus on mulle väga südamelähedane. Mõlemast korrast on meeles tohutult kaua kestnud tugev töömotivatsioon ja soov asju paremini teha.

Tunnustus on andnud tagasisidet – ma olen ikka väga äge teenindaja ja saan omas ametis jätkuvalt suurepäraselt hakkama! Samas on need tiitlid ka sellised heas mõttes distsiplineerivad – need meenutavad mulle just erilistes teenindussituatsioonides, kuidas olla ja kuidas hakkama saada.

Konkurss õpetas väga palju suhtlemist erinevate inimestega. Kindlasti ka ajaplaneerimise oskust. Mõlemal korral konkursil osaledes olid mu tööpäevad pikad, kodus ootas väike laps. Oli suur eneseületus osata leida ja jagada aega. Samas sain aru, et kui midagi tahad siis ikka saad ka selle.

Kas ja miks soovitad teenindajatel konkurssidel osaleda?

Kui küsida minult, et kas tasub osaleda siis sellele on ainult üks vastus – jah!

Parima Teenindaja konkurss, sellest osavõtt ja auhinnaliste kohtade saamine on tänaseks muutnud väga paljude inimeste elusid. Mitmed konkursi võitjad jagavad oma edulugu ka teistega heateenindus.ee ja teenindaja.ee kodulehtedel. Väga paljud meist on saanud tuule tiibadesse, liikunud teenindaja ametiredelil kõrgetele kohtadele, saanud preemiaid ja tunnustust tööandjatelt, leidnud hoopis uue kutsumuse ja eesmärgi, saanud ja saamas teeninduskoolitajateks.

Konkursil osalemine on niivõrd võimas kogemus, et seda soovitan kogeda kõigil Eesti teenindajatel. Meid on nii vähe siin maal, et kui hoiame kokku ja koos väärtustame teenindaja ametit siis pole ime, kui ühel heal päeval tuntakse Eestit kui suurepärase teenindusega riiki, kuhu tullakse külla just seda erilist ja suurepärast teeninduselamust saama!

Anna palun mõni hea soovitus, kuidas konkursil edukas olla.

Selleks et teada, mida konkursil osalejailt oodatakse ja mida nad ise tegema peavad soovitan – palun lugege hoolikalt ja mitu korda läbi konkursi tutvustus, reeglid ja hindamiskriteeriumid!

Mäletan, et just need viimased kirjutasin osaledes endale eraldi välja, et püsiksid teenindussituatsiooni lahendades ikka silma all. Kindlasti tuleb kasuks loovus ja kastist väljas mõtlemine. Korralikult vormistatud lahend ja kenasti lõpetatud teenindussituatsioon. Ütlen ausalt, pole mõtet saata žüriile hindamiseks kolmerealisi lahendeid, mis pole lõpetatud ja jäävad “õhku”.

Finaalijõudjatele ka üks nõuanne – finaalis esindate eelkõige ikka iseennast!

2007. aastal töötasin spordikaupu müüvas ettevõttes ja oma valdkonnast ning teenindaja vormist lähtuvalt, panin finaalürituseks selga oma parima T-särgi, vabaajapüksid ja jooksujalatsid. Kohapeal aga sain aru, et siin olen vaid iseenda eest väljas, teenindussituatsioone tuleb lahendada erinevaist valdkondadest ja ilmselgelt ei ole sportlik riietus siin enam sobilik. Võite igaüks ise arvata, mida žürii minu väljanägemisest arvas ja mida mõtles…

Järgmisel aastal olin kogemuse võrra targem. Riietusin finaali väärilisel: pintsak, viigipüksid, ilus pluus, kingad. Me kipume tihtipeale oma välimust alahindama. Ma ei arva, et tuleks ennast kuidagi väga eriliselt „üles lüüa“, küll aga mõelda sellele, et finaalis on situatsioone filmimas kaamerasilm ja teie oma igapäevasest teeninduskeskkonnast väljas. Oluline on tunda ennast hästi.

Selle kohta on inglise keeles üks kena väljend: „Dress for Succsess“ (riietu eduks). Proovige ja vaadake, kuidas erinevad riietused teie enesetunnet ja teiste inimeste suhtumist teisse mõjutada võivad.

Soovin kõigile 2012 aasta Parima Teenindaja Konkursist osavõtjatele häid ja lennukaid ideid ülesannete lahendamisel!

Kohtumiseni!

NB! Tuletame meelde, et 2012. aasta parimate teenindajate konkursitel osalemiseks saab end registreerida veel kuni 5. märts (k.a).

Loe ka: intervjuu konkursside kaaskorralda Kaia Tammekändiga.