Uudised

5 nõuannet, kuidas õppida siiramalt naeratama!

Me teame väga hästi, et enamasti oodatakse teenindajalt klientidele naeratamist. Nii mõnigi ettevõte on naeratamise teinud teenindajatele kohustuslikuks osaks kontakti lõpetamisel, näiteks kauba ulatamisel või raha tagastamisel. Kui teenindaja näole ilmub sellel hetkel siiras naeratus, siis mõjub see tõesti südantsoojendavalt. Kui aga naeratus on silmnähtavalt sunnitud, teeseldud ja masinlik, siis ei tekita see ka kliendis erilisi emotsioone.

Siinkohal ei hakka me tänitama, et ilmtingimata peab igas situatsioonis siiralt naeratama! Inimene pole masin. Näiteks on mõni klient öelnud, et kui tal on paha tuju ja teenindaja talle naeratab, siis mõjub see temale hoopiski ärritavalt, mitte ei tee tema päeva päikselisemaks. Paavst Johannes Paulus II on öelnud: “Pole olemas seadust, mis ütleb, et sa pead naeratama! Aga sa võid teha oma naeratusest kingituse…”

Kuidas siis peaks käituma? Pakume teile omalt poolt välja 5 nõuannet, mis aitavad õppida siiramalt naeratama. Nende nõuannete puhul on oluline eelkõige just see, et te ei õpi naeratust näitlema, vaid te õpite naeratamist nautima!

5 nõuannet, kuidas õppida siiramalt naeratama!

1) Harjuta peegli ees
Kõlab tobedalt, aga sellest on tõesti abi! Õppige iseendale naeratama. Tehke seda igal hommikul, kui astute vannituppa peegli ette ja teie päev algab tunduvalt rõõmsamalt. Paljud inimesed ei ole enda naeratusega rahul (kõigil meist ei ole ju Hollywoodi naeratust), aga koledat naeratust pole olemas. Võib-olla sobib Sinule naeratada rohkem suletud suuga. Õpi oma naeratust tundma =)

2) Harjuta lähedastega
Kui oled iseendale aktiivselt naeratama hakanud, siis hakka naeratama ka oma lähedastele. Katsu seda teha ka siis, kui oled väsinud või pahur. Sul on ju hea meel oma elukaaslast, last või vanemat näha – näita seda neile ka välja, tihti =)

3) Harjuta kolleegidega
Inimesed, kellega veedame koos suure osa oma päevast, mõjutavad meid väga palju – rohkem, kui me tihti ise märgata oskamegi. Leidub inimesi, kes korraldavad oma elu nii, et nad ei peaks negatiivsete inimestega koos aega veetma – sest negatiivsus on tõesti nakkav.  Seevastu positiivsete ja heatujuliste seltskonnas oleme ka ise õnnelikumad. Ole Sina üks nendest positiivsetest inimestest ja tee ka oma kolleegide tuju naeratades paremaks.

4) Harjuta klientidega
Proovi töökohal klientidele naeratada ja jälgi nende reaktsiooni. Mis tekitab neis ja ka Sinus endas hea enesetunde? Millal ja kui palju tasub naeratada? Oluline on, et naeratamine ei imeks Sind energiast tühjaks (sest teenindaja  töö võib ju niigi koormav olla). Katseta, mis tundub mugav ja loomulik ning sobib Sinule.

5) Õpi naeratamist lastelt ja rõõmsameelsetelt inimestelt
Lapsed naeratavad pea alati südamest ja seda on nende näost ka kohe näha. Teatud vanuseni ei tunne lapsed mitte mingit valehäbi ja meil, täiskasvanutel, on, mida nende pealt õppida. Leia üles iseenda sisemine laps, kes kunagi samuti sama sundimatult naeratas ja ka väikestest asjadest oskas rõõmu tunda!

Mõned toredad mõtted naeratamise kohta:

  • Vanasõna ütleb, et naeratuse keel on kõigi rahvaste jaoks ühine.
  • Iga minutiga, mil sul on suunurgad allapoole, kaotad sa kuuskümmend sekundit õnne.
  • Ema Theresa on öelnud, et rahu algab naeratusest.
  • Kuigi väidetavalt tekitab naeratamine kortse, siis naeratades töötab aktiivselt vaid 17 näolihast, aga kulmu kortsutades koguni 43!
  • Taani pianist Victor Borge on öelnud, et naeratus – see on lühim vahemaa kahe inimese vahel.
  • Jaapani vanasõna ütleb, et õnn tuleb nende juurde, kes naeratavad.
  • “Naeratused on inimestele sama mis päikesepaiste lilledele.” – Joseph Addison, kirjanik.
  • “Kerge naeratus poe kassapidajalt või bussijuhilt. Sõbralik sõna raamatukoguhoidjalt. Lõbus mõttevahetus kanalisatsioonikaevu parandava mehega. Viisakas parklateenindaja. Ja see hetk, see päev muutub teiseks. Kogu usaldus inimkonna vastu on tagasi.” – Pam Brown, luuletaja.

 

Allikad / täiendavat lugemist
http://www.tsitaat.com/tsitaadid/teemad/naeratus