Uudised

“Mina kliendina sooviks lihtsalt siirast naeratust”

Liina Koppelmann töötab Coca-Cola Plaza kinos (Forum Cinemas) saalitöötajana. Töökogemust teenindajana on tal vaid 11 kuud, kuid sellel aastal osales ta „Eesti Parima Teenindaja“ konkursil ja saavutas „Tallinna Parim Teenindaja 2012“ III koha! Liina jäi konkursil silma oma julguse ja rõõmsameelsusega. Intervjuust saame teada, milline on Liina arusaam heast teenindusest ja kust ammutab ta energiat oma rõõmsameelsuseks. Muuhulgas ka seda, kas kinos töötades kaob ära tahtmine kodus filme vaadata.

Mis teeb ühest teenindajast Sinu arvates hea teenindaja?

Hea teenindaja paneb klienti tundma, et temast hoolitakse, teenindussituatsioonis ei ole klient kohustus, vaid teenindaja suudab panna klienti tundma end erilisena ning lahkudes tunneb ta, et teda oodatakse alati tagasi. Hea teenindaja teeb oma kliendile seda, mida ta soovib et tallegi tehtaks, pühendab talle oma aega, lahkust ja sõbralikkust.

Kas kinos teenindajana töötada on ägedam kui näiteks kinga- või toidupoes?

Raske on neid võrrelda, kuna olen ainult kinomaailmas töötanud. Kino puhul meeldib mulle, et inimesed tulevad siia vaba-aega nautima, kinga- või toidupood on pigem ehk kohustus. Sellepärast usun, et inimesed kinos on ka teistsuguse emotsiooniga ning neid teenindada on lõbusam ja vabam.

Kui suur kinokülastaja Sa ise oled? Kas kinos töötades kaob ära tahtmine kodus filme vaadata?

Üsnagi suur, nii palju kui jõuan ja enda maitsele filme on, proovin need ära näha, lisaks aitab see tööalaselt ka kaasa, kui oled näinud filme, mida me pakume. Siiski vahelduseks ma täitsa naudin kodus vaatamist, sest nii saan rohkem nautida ja lõõgastuda.

Osalesid Eesti Parima Teenindaja konkursil. Millised on Sinu muljed?

Muljed on suurepärased. Kogu see üritus andis tohutult kogemusi, mälestusi ning palju uusi tutvusi. Seltskond, kes seda kõike saatis oli super. J

Kas plaanid ka järgmisel aastal konkursil osaleda? (Kui ei, siis miks mitte?)

Kindlasti osalen, see on hea võimalus enda proovilepanekuks, selleks ajaks on natukene rohkem töökogemust ka kogunenud ning mälestused, mis sellest aastast jäid, on niivõrd head, et kahju oleks lihtsalt sellisest lahedast konkursist eemale jääda.

Kuidas oled rahul teenindusega, mida ise igapäevaselt kliendina koged?

Olen kogenud väga suurepärast ning ka lihtsalt rahuldavat teenindust. Enamus ajast kahjuks peab leppima selle teise variandiga, kus teenindajad käituvad robotitena ning „tere“ ja „head aega“ on neisse sisseprogrammeeritud. Minu silmis puudub inimlikkus, sõbralikkus ja mõnu enda tööst ning on palju juhuseid, kui olen tundnud, et ma justkui segaks teenindajat. Mina kliendina sooviks lihtsalt siirast naeratust.

Kus kogesid ise kliendina viimati suurepärast teenindust? Palun kirjelda lühidalt, miks see teeninduskogemus nii positiivselt meelde jäi.

Eriliselt positiivne mälestus on mul ühest Rimi poekäigust, kui seisin üsnagi nõutult krõpsuleti ääres, suure sooviga õhtuks miskit endale valida. Minu kõrval oli teenindaja, kes tegeles kauba väljapanekuga või lettide korrastamisega ning vägagi juhuslikult läks tema tegevus üle minuga jutustamisele, kui ta märkas mu segaduses olekut valiku üle. Tema väga lihtne lähenemine ning abistamine oli nii siiras ja tore, et seda oli kohe tunnetada, kuidas ta teenindas mind lihtsalt sellepärast, et ta tahtis midagi head kellelegi, mitte et see oli tema kohustus. Meelde jäigi see just sellepärast, et selline suurepärane teenindus tuli kohast, kus ma seda kõige vähem ootasin, mind üllatati vägagi positiivselt.

Millega vabal ajal tegeled? Millest-kust-kellest ammutad energiat ja rõõmsameelsust?

Olen pisut huvitatud fotograafiast ning nii kuidas jõuan tegelen ka sellega. Enamasti vabal ajal lihtsalt puhkan, võtan aja maha ja loen näiteks mõnda head raamatut, naudin ka koosolemist lähedaste inimestega, olles vabas looduses või kuskil hubases kohvikus. Energia ja rõõmsameelsus tuleb mul tavaliselt väljastpoolt, kellegi lihtne siirus, rõõm ja naeratus suudab ka minu päeva päikselisemaks muuta.